ds. obsługi finansowo-księgowej jednostek w Urzędzie Gminy Sosnowica
Wykształcenie wyższe magisterskie
I.Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe magisterskie,
b) 3 letni staż pracy w księgowości jednostek budżetowych jednostek samorządu terytorialnego,
c) znajomość przepisów z zakresu: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości,
d) znajomość sprawozdawczości statystycznej,
e) znajomość programów komputerowych w zakresie księgowości,
f) obywatelstwo polskie,
g) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe,
h) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
i) nieposzlakowana opinia,
j) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku,
II. Wymagania pożądane:
a) podstawowa znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji publicznej,
b) znajomość ustawy o systemie oświaty i ustawy pomocy społecznej, ustawy Karta nauczyciela
c) dyspozycyjność, odpowiedzialność i zdyscyplinowanie,
d) rzetelność, obowiązkowość, sumienność
1)prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie inwentaryzacji, wycena aktywów i pasywów oraz
ustalenie wyniku finansowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) sporządzanie sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu,
3) opracowywanie dokumentacji opisującej politykę rachunkowości dla jednostek obsługiwanych,
4) współpraca z kierownikami/dyrektorami jednostek obsługiwanych w opracowywaniu projektów
planów finansowych rocznych i wieloletnich oraz ich zmian na podstawie informacji o kwotach
dochodów i wydatków,
5) sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu realizowanych zadań, funduszu płac i zatrudniania
we współpracy z kierownikami/dyrektorami jednostek,
6) sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym oraz
ich dekretacja,
7) regulowanie zobowiązań oraz pobór należności przysługujących jednostkom obsługiwanym,
8) prowadzenie windykacji należności,
9) wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom
obsługiwanym oraz księgowanie należnego podatku VAT
10) prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży podatku VAT oraz sporządzenie zbiorczej deklaracji VAT
jednostek obsługiwanych,
11) bieżąca obsługa rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
12) naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń pracowników jednostek obsługiwanych wraz z pochodnymi
oraz zobowiązań z tytułu umów cywilnoprawnych,
13) przekazywanie składek od wynagrodzeń i zleceniobiorców na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
oraz Fundusz Pracy i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
14) naliczanie i odprowadzanie należnych podatków oraz dokonywanie rocznych rozliczeń
podatkowych,
15) prowadzenie kartotek wynagrodzeń,
16) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu wynagrodzeń wymaganych przepisami o statystyce
publicznej,
17) opracowywanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników
18) prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz
sporządzanie sprawozdań w zakresie środków trwałych,
19) zabezpieczenie i przechowywanie dokumentów księgowych,
20) opracowywanie projektów zarządzeń i instrukcji dotyczących spraw finansowo-księgowych,
21) obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,
22) przygotowywanie danych do Systemu Informacji Oświatowej
23) przygotowywanie materiałów, analiz i informacji dla potrzeb organów gminy w zakresie działania
jednostek
a) życiorys zawodowy (CV) z dokładnym przebiegiem pracy zawodowej z aktualną fotografią – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
b) kwestionariusz osobowy – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
c) list motywacyjny zawierający uzasadnienie przystąpienia do konkursu – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
d) dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw – poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
e) kopie dokumentów poświadczających staż pracy: kserokopie świadectw pracy odnośnie zakończonych stosunków pracy, w przypadku trwającego stosunku pracy – oświadczenie kandydata o pozostawaniu w stosunku zatrudnienia lub zaświadczenie z zakładu pracy kandydata, wydruk z CEiDG potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej lub wydruk z KRS poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
f) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
g) oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
h) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
i) klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata na pracownika (rekrutacja).
a) czas pracy – 1 etat –40 godz. tygodniowo,
b) miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica,
c) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na I piętrze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje
się na parterze budynku,
d) ścisła współpraca z innymi pracownikami,
e) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon,
f) praca przy monitorze ekranowym pow. 4 godz. dziennie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 20.06.2025 r., do godz. 10.00. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisku ds. obsługi finansowo-księgowej jednostek w Urzędzie Gminy Sosnowica” (decyduje data wpływu do Urzędu).
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:
1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia,
o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
2. w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
2. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”
Dodano do BIP dnia 09-06-2025 15:19:20