Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sosnowica

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

kierownicze stanowisko urzędnicze - Sekretarz Gminy Sosnowica

Symbol oferty
SG.2110.7.2023
Jednostka ogłaszająca
Gmina Sosnowica Spokojna 10 21-230 Sosnowica
Data ogłoszenia
2023-12-22
Termin składania dokumentów
2024-01-10
Wymagane wykształcenie

Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie ( z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie wyższe,
  6. doświadczenie zawodowe: co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach,o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
  7. biegła obsługa komputera, programów i aplikacji wykorzystywanych w administracji, np. pakietuMs Office, Legislator, Lex, obsługa poczty elektronicznej,
  8. znajomość przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawa Kodeks wyborczy oraz przepisów wykonawczych do wymienionych ustaw;
  9. stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku,
  10. brak przynależności do partii politycznych.
Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania pożądane:

  1. preferowane warunki wykształcenia: prawo, administracja, ekonomia lub zarządzanie,
  2. predyspozycje osobowościowe - umiejętność sprawnej organizacji pracy, kreatywność, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, sumienność, obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, wysoka kultura osobista, samodzielność w podejmowaniu decyzji i odporność na stres, zaangażowanie, punktualność, dyspozycyjność,
  3. umiejętność praktycznego stosowania przepisów,
  4. prawo jazdy kat. B.
Zakres obowiązków

1. organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne referaty i stanowiska;

2. współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy;

3. podejmowanie działań organizacyjno – technicznychw celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania urzędu gminy, w tym: w zakresie prawidłowego wykonywania czynności kancelaryjnych, obiegu informacji i dokumentów oraz terminowego załatwiania spraw, nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych;

4. koordynowanie wykonywania zadań wynikającychz aktów prawnych organów gminy;

5. wykonywanie zadań związanych z wyborami,w szczególności koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem wyborówi referendów;

6. przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych, dotyczących organizacji pracy urzędu;

7. opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego Urzędu, systemu wynagradzania stosownego w Urzędzie, regulaminu pracy oraz innych związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu;

8. wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta, niezastrzeżonych dla innych osób lub organów,

9. nadzór nad przeprowadzeniem służby przygotowawczej pracowników;

10. prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw;

11. prowadzenie rejestru gminnych jednostek organizacyjnych;

12. prowadzenie rejestru zarządzeń wójta;

13. prowadzenie rejestru umów na używanie do celów służbowych samochodu stanowiącego własność pracownika;

14. dekretowanie korespondencji niezadekretowanej przez wójta;

15. opracowywanie zakresów czynności ( z wyłączeniem pracowników referatu finansowego), uprawnień i odpowiedzialności pracowników urzędu;

16. nadzorowanie spraw związanych z kasacją zużytego sprzętu, będącego na wyposażeniu urzędu;

17. kierowanie pracą urzędu w przypadkach nieobecności wójta w ramach udzielonych upoważnień;

18. nadzór nad wprowadzaniem i treścią informacji do Biuletynu Informacji Publicznej;

19. opracowywanie projektów uchwał zarządzeń, umów oraz dokumentów w zakresie zajmowanego stanowiska;

20. sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych wynikających z zakresu stanowiska pracy;

21. współdziałanie w wykonywaniu zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i OC;

22. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Sosnowica;

23. realizacja zadań w zakresie zapewnienia ochrony przeciwpożarowej;

24. współpraca ze starostwem oraz komendantem PSP w zakresie p. poż i ochrony przeciwpowodziowej oraz zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi lub środowiska na obszarze gminy;

25. nadzorowanie i udzielanie pomocy jednostkom OSP funkcjonującym na obszarze gminy;

26. przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu;

27. sprawowanie nadzoru oraz egzekwowanie stosowania, przestrzegania i znajomości przez pracowników Urzędu: regulaminu pracy, instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitych rzeczowych wykazów akt, polityki bezpieczeństwa informacji, kodeksu postępowania administracyjnego, ustaw o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz innych aktów regulujących pracę Urzędu i służących bieżącemu załatwianiu spraw gminy i interesantów;

28. wydawanie wymaganych poświadczeń urzędowych;

29. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników Urzędu;

30. prowadzenie spraw związanych z rekrutacją na wolne stanowiska kierownicze, urzędnicze, pomocniczei obsługi;

31. dokonywanie oceny pracy podległych pracowników oraz występowanie z wnioskami w sprawie ich wyróżniania, nagradzania, awansowania, bądź karania;

32. nadzór nad realizacją polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi w Urzędzie.

Wymagane dokumenty
  1. życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  2. kwestionariusz osobowy – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  3. list motywacyjny – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  4. dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw – poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
  6. oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  7. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  8. zgoda rekrutacyjna,
  9. oświadczenie kandydata o braku przynależności do partii politycznych.
Warunki pracy
  1. miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica;
  2. praca zlokalizowana w pomieszczeniu na I piętrze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku;
  3. bezpośredni kontakt z petentami;
  4. ścisła współpraca z innymi pracownikami;
  5. stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon;
  6. pracownik użytkuje w czasie pracy monitory ekranowe co najmniej przez połowę wymiaru czasu pracy;
  7. czas pracy – 1 etat.

Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 miesięcy, a kolejna umowa o pracę będzie zawarta na czas nieokreślony, o ile pracownik spełni oczekiwania pracodawcy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 10.01.2024 r., do godz. 1400. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Sekretarz Gminy Sosnowica” (decyduje data wpływu do Urzędu).

Uwagi

Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:

Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:

  1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
  2. w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.

Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:

  1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
  2. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”

Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.

Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – testu sprawdzającego lub rozmowy kwalifikacyjnej

Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica.

Niezgłoszenie się kandydata na test lub rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.

Załączniki

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sandra Korcz
Dodano do BIP dnia 22-12-2023 09:12:25