Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sosnowica

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

kierownicze stanowisko urzędnicze - Sekretarz Gminy Sosnowica

Symbol oferty
SG.2110.7.2023
Jednostka ogłaszająca
Gmina Sosnowica Spokojna 10 21-230 Sosnowica
Data ogłoszenia
2023-12-22
Termin składania dokumentów
2024-01-10
Wymagane wykształcenie

Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie ( z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie wyższe,
  6. doświadczenie zawodowe: co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach,o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
  7. biegła obsługa komputera, programów i aplikacji wykorzystywanych w administracji, np. pakietuMs Office, Legislator, Lex, obsługa poczty elektronicznej,
  8. znajomość przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawa Kodeks wyborczy oraz przepisów wykonawczych do wymienionych ustaw;
  9. stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku,
  10. brak przynależności do partii politycznych.
Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania pożądane:

  1. preferowane warunki wykształcenia: prawo, administracja, ekonomia lub zarządzanie,
  2. predyspozycje osobowościowe - umiejętność sprawnej organizacji pracy, kreatywność, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, sumienność, obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, wysoka kultura osobista, samodzielność w podejmowaniu decyzji i odporność na stres, zaangażowanie, punktualność, dyspozycyjność,
  3. umiejętność praktycznego stosowania przepisów,
  4. prawo jazdy kat. B.
Zakres obowiązków

1. organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne referaty i stanowiska;

2. współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy;

3. podejmowanie działań organizacyjno – technicznychw celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania urzędu gminy, w tym: w zakresie prawidłowego wykonywania czynności kancelaryjnych, obiegu informacji i dokumentów oraz terminowego załatwiania spraw, nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych;

4. koordynowanie wykonywania zadań wynikającychz aktów prawnych organów gminy;

5. wykonywanie zadań związanych z wyborami,w szczególności koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem wyborówi referendów;

6. przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych, dotyczących organizacji pracy urzędu;

7. opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego Urzędu, systemu wynagradzania stosownego w Urzędzie, regulaminu pracy oraz innych związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu;

8. wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta, niezastrzeżonych dla innych osób lub organów,

9. nadzór nad przeprowadzeniem służby przygotowawczej pracowników;

10. prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw;

11. prowadzenie rejestru gminnych jednostek organizacyjnych;

12. prowadzenie rejestru zarządzeń wójta;

13. prowadzenie rejestru umów na używanie do celów służbowych samochodu stanowiącego własność pracownika;

14. dekretowanie korespondencji niezadekretowanej przez wójta;

15. opracowywanie zakresów czynności ( z wyłączeniem pracowników referatu finansowego), uprawnień i odpowiedzialności pracowników urzędu;

16. nadzorowanie spraw związanych z kasacją zużytego sprzętu, będącego na wyposażeniu urzędu;

17. kierowanie pracą urzędu w przypadkach nieobecności wójta w ramach udzielonych upoważnień;

18. nadzór nad wprowadzaniem i treścią informacji do Biuletynu Informacji Publicznej;

19. opracowywanie projektów uchwał zarządzeń, umów oraz dokumentów w zakresie zajmowanego stanowiska;

20. sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych wynikających z zakresu stanowiska pracy;

21. współdziałanie w wykonywaniu zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i OC;

22. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Sosnowica;

23. realizacja zadań w zakresie zapewnienia ochrony przeciwpożarowej;

24. współpraca ze starostwem oraz komendantem PSP w zakresie p. poż i ochrony przeciwpowodziowej oraz zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi lub środowiska na obszarze gminy;

25. nadzorowanie i udzielanie pomocy jednostkom OSP funkcjonującym na obszarze gminy;

26. przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu;

27. sprawowanie nadzoru oraz egzekwowanie stosowania, przestrzegania i znajomości przez pracowników Urzędu: regulaminu pracy, instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitych rzeczowych wykazów akt, polityki bezpieczeństwa informacji, kodeksu postępowania administracyjnego, ustaw o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz innych aktów regulujących pracę Urzędu i służących bieżącemu załatwianiu spraw gminy i interesantów;

28. wydawanie wymaganych poświadczeń urzędowych;

29. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników Urzędu;

30. prowadzenie spraw związanych z rekrutacją na wolne stanowiska kierownicze, urzędnicze, pomocniczei obsługi;

31. dokonywanie oceny pracy podległych pracowników oraz występowanie z wnioskami w sprawie ich wyróżniania, nagradzania, awansowania, bądź karania;

32. nadzór nad realizacją polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi w Urzędzie.

Wymagane dokumenty
  1. życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  2. kwestionariusz osobowy – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  3. list motywacyjny – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  4. dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw – poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
  6. oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
  7. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  8. zgoda rekrutacyjna,
  9. oświadczenie kandydata o braku przynależności do partii politycznych.
Warunki pracy
  1. miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica;
  2. praca zlokalizowana w pomieszczeniu na I piętrze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku;
  3. bezpośredni kontakt z petentami;
  4. ścisła współpraca z innymi pracownikami;
  5. stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon;
  6. pracownik użytkuje w czasie pracy monitory ekranowe co najmniej przez połowę wymiaru czasu pracy;
  7. czas pracy – 1 etat.

Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 miesięcy, a kolejna umowa o pracę będzie zawarta na czas nieokreślony, o ile pracownik spełni oczekiwania pracodawcy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 10.01.2024 r., do godz. 1400. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Sekretarz Gminy Sosnowica” (decyduje data wpływu do Urzędu).

Uwagi

Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:

Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:

  1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
  2. w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.

Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:

  1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
  2. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”

Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.

Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – testu sprawdzającego lub rozmowy kwalifikacyjnej

Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica.

Niezgłoszenie się kandydata na test lub rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.

Załączniki

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sandra Korcz
Dodano do BIP dnia 22-12-2023 09:12:25