Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sosnowica

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Dyrektor Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej im. Krystyny Krahelskiej w Sosnowicy.

Symbol oferty
SK.2111.1.2021
Jednostka ogłaszająca
Gmina Sosnowica Spokojna 10 21-230 Sosnowica
Data ogłoszenia
2021-08-05
Termin składania dokumentów
2021-09-06
Wymagane wykształcenie

wykształcenie: wyższe (preferowane kierunki: bibliotekoznawstwo, bibliotekarstwo, kulturoznawstwo, filologia polska, kultura, dziedzictwo narodowe, animacja kultury, zarządzanie kulturą, ekonomia, zarządzanie)

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

a) obywatelstwo polskie,

b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d) nieposzlakowana opinia,

e) wykształcenie: wyższe (preferowane kierunki: bibliotekoznawstwo, bibliotekarstwo, kulturoznawstwo, filologia polska, kultura, dziedzictwo narodowe, animacja kultury, zarządzanie kulturą, ekonomia, zarządzanie),

f) posiada przynajmniej 5 - letni staż pracy,

g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku,

h) niekaralność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1440 z późn. zm.).

Wymagania pożądane:

a) znajomość zasad funkcjonowania instytucji kultury oraz przepisów prawnych: ustawy o bibliotekach, ustawy o prowadzeniu i organizowaniu działalności kulturalnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy kodeks pracy, a także zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych,

b) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć związanych z działalnością bibliotek,

c) umiejętność pracy w zespole i dobra organizacja pracy własnej i zespołowej,

d) biegła obsługa komputera,

e) kreatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność , rzetelność, wysoka kultura osobista,

f) posiadanie prawa jazdy kat. B,

g) doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym.

Zakres obowiązków

a) kierowanie działalnością i zarządzanie Gminną Biblioteką Publiczną w Sosnowicy oraz reprezentowanie jednostki na zewnątrz,

b) realizacja celów i zadań statutowych,

c) prowadzenie gospodarki finansowej w oparciu o obowiązujące przepisy,

d) pozyskiwanie pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów unijnych,

e) opracowywanie wewnętrznych aktów prawnych,

f) sprawowanie nadzoru nad majątkiem jednostki,

g) ponoszenie odpowiedzialności za całokształt pracy biblioteki w Sosnowicy i filii bibliotecznych,

h) zapewnienia oraz odpowiadania za właściwą organizację pracy instytucji, kontakty z organem założycielskim, Wójtem Gminy i innymi instytucjami i organizacjami,

i) ustala szczegółowe zadania biblioteki opracowując roczne plany pracy i czuwa nad terminowością ich wykonania,

j) opracowuje sprawozdania zbiorcze (opisowe, statystyczne) biblioteki i odpowiada za ich prawidłowość i ekspedycję,

k) wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec podległych pracowników instytucji w tym:

1) określanie polityki kadrowej i płacowej biblioteki

2) zatrudnianie i zwalnianie pracowników,

3) ustalanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników,

4) podejmowanie innych niezbędnych czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników,

i) odpowiada za stan bezpieczeństwa, tj. bhp, ppoż, przed kradzieżą i zniszczeniem majątku biblioteki,

j) opracowuje budżet biblioteki oraz odpowiada za jego realizację,

k) współdziałania z bibliotekami innych sieci, instytucjami i organizacjami w zakresie rozwijania czytelnictwa i zaspokajania potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczności gminy,

l) opracowuje i publikuje gminną bibliografię, a także inne materiały informacyjne, zwłaszcza dokumentujące dorobek kulturalny, naukowy i gospodarczy gminy,

m) organizuje czytelnictwo i udostępnia materiały biblioteczne ludziom chorym oraz niepełnosprawnym;

n) kontroluje pracę podległych filii bibliotecznych w zakresie: realizacji zadań statutowych, prawidłowości gromadzenia i opracowywania zbiorów, dokumentacji związanej z wypożyczeniami,

o) wspólnie z pracownikiem filii bibliotecznych organizuje działalność kulturalno – oświatową; współpracuje ze szkołami, organizacjami i zakładami pracy,

p) prowadzi księgę inwentarzową i księgę ubytków wg obowiązujących przepisów,

q) tworzy i udostępnia własne komputerowe bazy danych: katalogowych, bibliograficznych i faktograficznych środki zewnętrzne na przedsięwzięcia związane z upowszechnianiem wiedzy czytelniczej i popularyzowaniem czytelnictwa w środowisku lokalnym,

r) inicjuje działania innowacyjne w zakresie propagowania czytelnictwa, pozyskiwania nowych czytelników zwłaszcza młodych,

s) ponosi swój i podległych pracowników poziom wiedzy zawodowej,

t) wykonuje inne zadania przewidziane przepisami prawa oraz zadania wynikające z poleceń lub upoważnień Wójta Gminy.

Wymagane dokumenty

a) życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,

b) kwestionariusz osobowy – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,

c) list motywacyjny – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,

d) dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw – poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,

e) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,

f) oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,

g) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,

h) klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata na pracownika (rekrutacja)

Warunki pracy

a) miejsce pracy: Gminna Biblioteka Publiczna im. Krystyny Krahelskiej w Sosnowicy, ul. Wyzwolenia 5, 21-230 Sosnowica;

b) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na parterze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku;

c) bezpośredni kontakt z interesantami;

d) ścisła współpraca z innymi pracownikami;

e) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon;

f) pracownik użytkuje w czasie pracy monitory ekranowe co najmniej przez połowę wymiaru czasu pracy;

g) czas pracy – 1 etat,

h) zatrudnienie: stosunek pracy na podstawie powołania – 3 lata

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 06.09.2021 r., do godz. 1000. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko – Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej im. Krystyny Krahelskiej w Sosnowicy” (decyduje data wpływu do Urzędu).

Uwagi

Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złozyć dwa oświadczenia:

1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartcyh w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)

2. w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.

Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:

1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”

2. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”

Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron. Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów, a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – rozmowy kwalifikacyjnej. Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica. Niezgłoszenie się kandydata na rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.

 

 

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Małgorzata Marczuk
Dodano do BIP dnia 05-08-2021 12:13:15