stanowisko urzędnicze – ds. obywatelskich, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Urzędzie Gminy Sosnowica
Wykształcenie wyższe magisterskie
Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe magisterskie;
b) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
d) obywatelstwo polskie;
e) nieposzlakowana opinia;
f) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku.
II. Wymagania pożądane:
a) podstawowa znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji publicznej;
b) dyspozycyjność, odpowiedzialność i zdyscyplinowanie;
c) biegła obsługa komputera, programów i aplikacji wykorzystywanych w administracji, np. pakietu Ms Office, Legislator, Lex, obsługa poczty elektronicznej;
d) znajomość przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych, ustawy o obronie ojczyzny, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o ochotniczych strażach pożarnych, ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej;
e) rzetelność, obowiązkowość, sumienność.
1. prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności;
2. prowadzenie postępowań w trybie decyzji administracyjnej w sprawach o zameldowanie, wymeldowanie;
3. przyjmowanie wniosków dotyczących dokumentów stwierdzających tożsamość oraz ich wydawanie;
4. prowadzenie spraw związanych ze stałym rejestrem wyborców;
5. współudział przy realizacji prac związanych z przygotowaniem wyborów, referendów i innych zadań wymagających korzystania z zasobów ewidencji mieszkańców gminy;
6. wykonywanie zadań Wójta wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej;
7. opracowanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego;
8. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;
9. wspomaganie działań wójta jako Szefa Obrony Cywilnej Gminy, w szczególności w sytuacji klęsk żywiołowych, zagrożeń środowiska i innych sytuacji szczególnych;
10. organizacja i zabezpieczenie funkcjonowania stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państw oraz uruchomienia zadań obronnych wynikających z wyższych stanów gotowości obronnej państwa;
11. nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;
12. przygotowanie decyzji Wójta w sprawie obowiązku osobistych i rzeczowych świadczeń na rzecz obrony;
13. przygotowanie decyzji w celu zakwaterowania sił zbrojnych;
14. realizacja zadań w zakresie zapewnienia ochrony przeciwpożarowej i innych, miejscowych zagrożeń terenu, gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej;
15. prowadzenie gospodarki magazynowej sprzętu obrony cywilnej w Urzędzie Gminy;
16. współpraca ze starostwem oraz komendantem PSP w zakresie p.poż i ochrony przeciwpowodziowej oraz zapobiegania innych nadzwyczajnych zagrożeniom życia i zdrowia ludzi lub środowiska na obszarze Gminy;
17. nadzorowanie i udzielanie pomocy jednostkom OSP funkcjonującym na obszarze gminy;
18. opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń, umów, itp. dokumentów w zakresie stanowiska pracy;
19. przygotowanie informacji z zakresu stanowiska pracy do BIP i strony internetowej urzędu;
20. sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych wynikających z zakresu pracy stanowiska;
21. wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy
a) życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
b) kwestionariusz osobowy – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
c) list motywacyjny – opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
d) dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw – poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
e) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
f) oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
g) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
h) klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata na pracownika (rekrutacja).
a) czas pracy – 1 etat –40 godz. tygodniowo,
b) miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica,
c) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na I piętrze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku,
d) ścisła współpraca z innymi pracownikami,
e) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon,
f) praca przy monitorze ekranowym pow. 4 godz. dziennie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 07.05.2025 r., do godz. 1000. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisku ds. obywatelskich, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Urzędzie Gminy Sosnowica” (decyduje data wpływu do Urzędu).
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:
1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
2. w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
2. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”
IX. Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.
X. Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
XI. Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – testu sprawdzającego lub rozmowy kwalifikacyjnej
XII. Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica.
XIII. Niezgłoszenie się kandydata na test lub rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
Dodano do BIP dnia 23-04-2025 14:40:01