Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sosnowica

Szczegóły dokumentu

powrót do listy dokumentów

Dokument

Jednostka
Gmina Sosnowica
Opis

Ogłoszenie o naborze na asystenta rodziny

            W związku z uczestnictwem w Resortowym programie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2013 Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy ogłasza nabór na asystenta rodziny.

Praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia – przewidywany okres zatrudnienia 1.07.2013 - 31.12.2013 r.

Na podst. ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej asystentem rodziny może być osoba, która:

1) posiada:

a) obywatelstwo polskie

b) pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

c) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

d) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania pożądane:

1)      wysoka kultura osobista,

2)      umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,

3)      odporność na sytuacje stresowe

4)      wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

5)      znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,

6)      umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

7)      samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność

8)      umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,

9)       prawo jazdy i posiadanie własnego środka transportu

10)  nieposzlakowana opinia.

5.Wymagane dokumenty:

a) CV ze zdjęciem,

b) List motywacyjny    

Uwaga! List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

            “Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych   zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych  do realizacji procesu rekrutacji    zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych  ( Dz. U. z 1997 roku  Nr 133, poz.833
z późn. zm.)”.

c) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

d) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),

e) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,

f) kopia dowodu osobistego,

g) inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.

            Osoby zainteresowane proszę o zgłoszenie się wraz z kompletem w/w dokumentów
w terminie do 28 czerwca 2013r. do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy,
ul. Spokojna 10 w godz. od 8.00 do 15.00.

            Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (82) 59-121-53  pon.- pt.
w godz. 7.30 do 15.30.

Data utworzenia
04-06-2013
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Rybak Radosław
dodano do BIP dnia 04-06-2013 15:03:42