Szczegóły dokumentu
powrót do listy dokumentówDokument
Ogłoszenie o naborze na asystenta rodziny
W związku z uczestnictwem w Resortowym programie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2013 Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy ogłasza nabór na asystenta rodziny.
Praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia – przewidywany okres zatrudnienia 1.07.2013 - 31.12.2013 r.
Na podst. ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) obywatelstwo polskie
b) pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
c) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
d) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania pożądane:
1) wysoka kultura osobista,
2) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
3) odporność na sytuacje stresowe
4) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
5) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
6) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
7) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność
8) umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
9) prawo jazdy i posiadanie własnego środka transportu
10) nieposzlakowana opinia.
5.Wymagane dokumenty:
a) CV ze zdjęciem,
b) List motywacyjny
Uwaga! List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
“Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833
z późn. zm.)”.
c) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
d) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
e) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
f) kopia dowodu osobistego,
g) inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.
Osoby zainteresowane proszę o zgłoszenie się wraz z kompletem w/w dokumentów
w terminie do 28 czerwca 2013r. do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy,
ul. Spokojna 10 w godz. od 8.00 do 15.00.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (82) 59-121-53 pon.- pt.
w godz. 7.30 do 15.30.
dodano do BIP dnia 04-06-2013 15:03:42