Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sosnowica

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego, Stanowisko d/s Obrony Cywilnej, Spraw Wojskowych i Ochrony Informacji niejawnych
Adres komórki
Spokojna 10, 21-320 Sosnowica
Telefon
(0...82) 591 21 45
(0...82) 591 21 52
wewnętrzny 119
Fax
(0...82) 591 21 45
(0...82) 591 21 52
Informacje dodatkowe

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego, stanowiska d/s obrony cywilnej, spraw wojskowych i ochrony informacji niejawnych należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, spraw związanych z obronnością kraju i ochroną tajemnicy państwowej i służbowej, a w szczególności dotyczących:

1.       rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,

2.       sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,

3.       sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

4.       przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,

5.       przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

6.       stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,

7.       wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,

8.       wykonywania zadań wynikających z Konkordatu,

9.       przygotowywania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,

10.   współdziałania z organami wojskowymi,

11.   administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,

12.   orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela,

13.   przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,

14.   kierowania gminnym zespołem reagowania kryzysowego, a w szczególności:

1)      przygotowanie rocznego planu pracy zespołu,

2)      opracowanie regulaminu bieżących prac zespołu oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej

3)      inicjowanie i organizowanie prac zespołu,

15.   tworzenia formacji obrony cywilnej,

16.   nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,

17.   świadczeń na rzecz obrony,

18.   udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,

19.   zakwaterowania sił zbrojnych,

20.   zapewnienia ochrony informacji niejawnych,

21.   ochrony systemów i sieci informatycznych,

22.   zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,

23.   kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

24.   okresowej kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

25.   opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,

26.   szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

 prowadzenia spraw dotyczących postępowań repatriacyjnych,


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Kadencja
Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Barzycka Magdalena
Data wytworzenia informacji:
2013-03-06
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2013-03-06