Szczegółowe dane komórki
(0...82) 591 21 52
wewnętrzny 108
(0...82) 591 21 52
Do zadań Referatu Księgowości należy:
1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
2. udzielanie Wójtowi pomocy w wykonywaniu budżetu Gminy,
3. zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
4. wyliczanie wynagrodzeń pracowniczych i prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
5. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy,
6. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8. prowadzenie ksiąg rachunków,
9. prowadzenie księgi inwentarzowej i rozliczanie inwentaryzacji,
10. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
11. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
14. sprawowanie nadzoru nad stanowiskami ds. podatków.