Szczegółowe dane komórki
(0...82) 591 21 52
wewnętrzny 113
(0...82) 591 21 52
Do zadań Stanowiska d/s Obsługi Organów Gminy, Zdrowia, Kultury i Oświaty należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji, prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy z zakresu oświaty, zdrowia i kultury, a w szczególności:
1. przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej Komisje,
3. przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych,
4. przygotowywanie materiałów do projektów planów Rady i jej Komisji,
5. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
6. protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
7. prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej Komisji,
8. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
9. organizowanie szkoleń radnych,
10. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem , przekształcaniem, likwidowaniem gminnych jednostek oświatowych i spraw związanych z utrzymaniem tych jednostek,
11. prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
12. prowadzenie dokumentacji związanej z zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
13. prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem dyrektorów szkół,
14. prowadzenia spraw związanych z oceną dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
15. prowadzenie dokumentacji związanej z tworzeniem, utrzymywaniem, przekształceniem i likwidacją zakładów opieki zdrowotnej,
16. prowadzenie spraw związanych z zwalczaniem chorób zakaźnych,
prowadzenie spraw związanych z bibliotekami, m. in. spraw tworzenia, łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów, oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania,